Projekt edukacyjny „Na kaszëbską nótã” składa się z 24 lekcji, opartych na tekstach piosenek kaszubskich. Każda lekcja rozpoczyna się wprowadzeniem, potem jest szkolne przedstawienie na temat, a kończy się wykonaniem piosenki.
Realizacja tego projektu możliwa był dzięki współpracy Zrzeszenia Kaszubsko-Pomorskiego, Twojej Telewizji Morskiej, Państwowej Szkoły Muzycznej I st. im. Fryderyka Chopina w Wejherowie, Muzeum Piśmiennictwa i Muzyki Kaszubsko-Pomorskiej w Wejherowie oraz szkół w: Głodnicy, Starej Hucie, Luzinie, Glinczu, Orlu, Wejherowie, Chłapowie, Tuchomiu (gm. Żukowo), Borzestowie, Skrzeszewie, Wierzchucinie, Sierakowicach, Jeleńskiej Hucie, Górze, Koleczkowie, Bytowie, Rumi, Pomieczynie, Lubocinie, Gowidlinie i Swarzewie. Dzięki projektowi zapoznać można się z różnymi odmianami języka kaszubskiego, m.in. z dialektem bylackim.
Aranżacji instrumentalnej 24 współczesnych kaszubskich piosenek autorstwa Weroniki Korthals-Tartas, Jerzego Stachurskiego i Tomasza Fopke podjął się z powodzeniem Ryszard Borysionek. Są to: Gòtëjã zupkã, Lato, co të na to, Na moim laptopie (muz. W. Korthals-Tartas), Remùsowa cza-cza, Krôsniãta-nipòcãta (muz. J. Stachurski), Chòwné spiéwë, Jem nôlepszi, Pón generôł (muz. W. Korthals-Tartas), Farwny pałac, Cyfrów klasa, Niekòchóny tósz, Czuch, czuch, Tómkòwé wstôjanié, Mój kòsziczk, Aùtkò-nocka, Piecze mëszka plińce (muz. W. Korthals-Tartas), W mòji jizbie (muz. W. Korthals-Tartas), Tidzéń wkół, Czej czerwòny je wid, Côrnã, Ania pòtka, Skrzëpi zëmë mróz, Zamalënił sã mak.
Koordynacja nagrań lekcji w muzeum spoczywała na barkach Romana Drzeżdżona.
Nagrania w szkole muzycznej koordynowała dyrektor szkoły Dorota Muża-Szlas.
Zdjęcia i montaż telewizyjny były dziełem Sławomira Podwojskiego i Daniela Zaputowicza (TTM).