Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku rozpoczęło rejestrację na nowe formy doskonalenia dotyczące języka kaszubskiego. Szczegóły wraz z formularzami rejestracyjnymi poniżej. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą na listopad/grudzień 2016 r.
- Dialogi malarskie. Inspiracje powieścią „Żëcé i przigòdë” Remusa A. Majkowskiego (edycja II)
29 listopada 2016 r. (wtorek) warsztat godz. 14.30-16.45
- Kaszubskie słowniki dla dzieci w edukacji językowej uczniów młodszych
9 grudnia 2016 r. (piątek) warsztat godz. 15.00-19.00 - Kaszubskie słowniki dla dzieci w edukacji językowej uczniów młodszych (edycja II)
10 grudnia 2016 r. (sobota) warsztat godz. 9.30 – 13.30 - Dwujęzyczność jako cel i kontekst kształcenia. Pytania o edukację kaszubską
12 grudnia 2016 r. (poniedziałek) konferencja 10.00-14.00 oraz seminarium 15.00-18.00
Data, miejsce, godziny | Forma, prowadzący | Istotne informacje |
29.11.2016, Wt
UG Wydział Nauk Społecznych, Bażyńskiego 4 14.30-16.45 Grupa do 12 osób. |
Warsztaty literacko-plastyczne „Dialogi malarskie”. Inspiracje powieścią Żëcé i przigòdë Remusa A. Majkowskiego dr Małgorzata Anna Karczmarzyk (UG)
|
Warsztaty, prowadzone w oparciu o autorską metodę „dialogi malarskie” prowadzącej. Skłaniają do swobodnej interpretacji artystycznej kultowej powieści kaszubskiej.
Osobiste przekonanie, że nie ma się talentów malarskich, nie ma tu żadnego znaczenia.
|
2 terminy do wyboru:
1/ 9.12.2016 (Pt) 2/ 10.12.2016 (So) CEN Gdańsk Grupa do 16 osób.
|
Warsztaty „Kaszubskie słowniki dla dzieci w edukacji językowej uczniów młodszych”
Małgorzata Bukowska-Ulatowska – konsultant ds. języków obcych (CEN)
|
· W jaki sposób pracować ze słownikami kaszubskimi dla dzieci?
· Jakie aktywności można planować dla dzieci i uczniów młodszych?
Prowadząca inspiruje i podpowiada. |
Od 9.30
UG Wydział Nauk Społecznych,
W tym · część 1 – · część 2 – naukowa (nauczycieli także zapraszamy): |
III Konferencja Naukowa pt. „Dwujęzyczność jako cel i kontekst kształcenia. Pytania o edukację kaszubską” Cz. 1: Dwujęzyczność jako cel kształcenia. Konteksty dydaktyczne
Cz. 2: Dwujęzyczność jako kontekst kształcenia. Konteksty naukowe
|
· Kaszubi są dwujęzyczni. Dwujęzyczność ma w sobie potencjał kreatywnego rozwoju. Jak go wykorzystać dla rozwoju dziecka?
· Co prezentować własnemu środowisku? · Jakich argumentów użyć, by móc rozwijać edukację dwujęzyczną?
Popularyzacja edukacji językowej na styku kultur mniejszościowej i większościowej z uwzględnieniem dorobku badawczego lingwistyki, glottodydaktyki, pedagogiki i socjologii.
Konferencja dedykowana jest odchodzącemu na emeryturę prof. UG dr hab. Kazimierzowi Kossak-Główczewskiemu, jednemu z twórców „szkoły gdańskiej” edukacji regionalnej. |