Edukacja regionalna i język kaszubski – nowe szkolenia, konferencja

Centrum Edukacji Nauczycieli w Gdańsku rozpoczęło rejestrację na nowe formy doskonalenia dotyczące języka kaszubskiego. Szczegóły wraz z formularzami rejestracyjnymi poniżej. Zapraszamy do zapoznania się z ofertą na listopad/grudzień 2016 r.

  • Dialogi malarskie. Inspiracje powieścią „Żëcé i przigòdë” Remusa A. Majkowskiego (edycja II)

29 listopada 2016 r. (wtorek) warsztat godz. 14.30-16.45

 

Data, miejsce, godziny Forma, prowadzący Istotne informacje
29.11.2016, Wt

UG Wydział Nauk Społecznych, Bażyńskiego 4
sala S 424

14.30-16.45
(3 h lekcyjne)

Grupa do 12 osób.

Warsztaty literacko-plastyczne
„Dialogi malarskie”. Inspiracje powieścią Żëcé i przigòdë Remusa A. Majkowskiego 

dr Małgorzata Anna Karczmarzyk (UG) 

Link do rejestracji

 

Warsztaty, prowadzone w oparciu o autorską metodę „dialogi malarskie” prowadzącej. Skłaniają do swobodnej interpretacji artystycznej kultowej powieści kaszubskiej.

 

Osobiste przekonanie, że nie ma się talentów malarskich, nie ma tu żadnego znaczenia.
Warto spróbować dla paru chwil
przyjemności i relaksu.

 

2 terminy do wyboru:

 

1/ 9.12.2016 (Pt)
15.00-19.00

2/ 10.12.2016 (So)
9.30-13.30

CEN Gdańsk
al. Hallera 14, s. 315

Grupa do 16 osób.

 

Warsztaty „Kaszubskie słowniki dla dzieci w edukacji językowej uczniów młodszych

Małgorzata Bukowska-Ulatowska – konsultant ds. języków obcych (CEN)

 

Link do rejestracji 1/

 

Link do rejestracji 2/

 

·  W jaki sposób pracować ze słownikami kaszubskimi dla dzieci?

·  Jakie aktywności można planować dla dzieci i uczniów młodszych?

 

Prowadząca inspiruje i podpowiada.

Od 9.30

UG Wydział Nauk Społecznych,
ul. Bażyńskiego 4

 

W tym

·  część 1 –
dla nauczycieli:
9.30-14.15

·  część 2 – naukowa (nauczycieli także zapraszamy):
15.00-18.00

III Konferencja Naukowa pt. „Dwujęzyczność jako cel i kontekst kształcenia.
Pytania o edukację kaszubską
 

Cz. 1: Dwujęzyczność jako cel kształcenia. Konteksty dydaktyczne

Link do rejestracji

 

Cz. 2: Dwujęzyczność jako kontekst kształcenia. Konteksty naukowe

Link do rejestracji

 

·  Kaszubi są dwujęzyczni. Dwujęzyczność ma w sobie potencjał kreatywnego rozwoju. Jak go wykorzystać dla rozwoju dziecka?

·  Co prezentować własnemu środowisku?

·  Jakich argumentów użyć, by móc rozwijać edukację dwujęzyczną?

 

Popularyzacja edukacji językowej na styku kultur mniejszościowej i większościowej z uwzględnieniem dorobku badawczego lingwistyki, glottodydaktyki, pedagogiki i socjologii.

 

Konferencja dedykowana jest odchodzącemu na emeryturę prof. UG dr hab. Kazimierzowi Kossak-Główczewskiemu, jednemu z twórców „szkoły gdańskiej” edukacji regionalnej.